Hoger scoren in zoekmachines met een marketingbureau

Wil je hoger ranken met jouw bedrijf in zoekmachines zoals Google? Dan is het inschakelen van een marketingbureau mogelijk een interessante oplossing. Zo kan een internet marketing bureau Utrecht je bijvoorbeeld helpen met het optimaliseren van je website op interessante zoekwoorden. Maar hoe gaat dit in z’n werk?

Zo gaat SEO in z’n werk

De beginfase van SEO is altijd om het bedrijf en de doelen ervan goed door te nemen. Zo moet het marketingbureau weten wat er zoal speelt in de betreffende markt. En is het belangrijk om erachter te komen welke zoekwoorden de doelgroep gebruikt om soortgelijke bedrijven te vinden in zoekmachines. Dit onderzoek wordt ook wel zoekwoordenonderzoek genoemd. Hierbij kijkt men naar het zoekvolume van zoekwoorden. Dit is het aantal zoekopdrachten per maand van een bepaald zoekwoord. Een hoog zoekvolume is vanzelfsprekend erg aantrekkelijk, omdat hiermee de kans groot is dat wanneer je hier op rankt, je veel bezoekers naar je website trekt. Maar dat is niet het enige. Je moet ook achterhalen wat de intentie van een zoekwoord is. Zo zijn er zoekwoorden die men gebruikt om enkel informatie op te zoeken.

Terwijl andere zoekwoorden juist een duidelijke koopintentie hebben. Afhankelijk van de doelen kun je bepalen welke zoekwoorden interessant voor je zijn. Daarnaast speelt concurrentie van de betreffende zoekwoorden natuurlijk ook een rol. Hierbij probeert men vaak in te schatten wat de investering zal zijn om te ranken op een bepaald zoekwoord. Daarbij kijken ze ook naar wat het eventueel gaat opleveren. Op deze manier kan er een goede inschatting gemaakt worden van de return on investment. En dat maakt zoekmachine optimalisatie een interessante marketingstrategie.