De juiste doelgroep bereiken? Zet zoekmachine adverteren in!

Zoekmachine adverteren (SEA) is tegenwoordig een must voor elk bedrijf. Er wordt hevig geconcurreerd om de top posities in zoekmachines. Dit heeft een duidelijke verklaring. Zoekmachine adverteren zorgt, in tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie, gelijk voor een verhoogde zichtbaarheid onder de doelgroep. Zoekmachine adverteren is een snelle manier om onder de aandacht te komen bij jouw doelgroep en daarbij heb je volledige controle over de kosten. De inzet kan vele voordelen bieden voor jouw bedrijf.

Direct zichtbaar voor de doelgroep

Zoals eerder gezegd biedt zoekmachine adverteren in tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie, gelijk een verhoogde zichtbaarheid onder de doelgroep. Het is hierbij mogelijk om gelijk in de top resultaten van een zoekmachine terecht te komen. Hierbij is het belangrijk een goede biedstrategie in te zetten in combinatie met een goede en pakkende advertentie. Een slechte advertentie in de top resultaten levert immers nog steeds weinig klikken, en dus bezoekers, op.

Controle over de doelgroep en kosten

Bij zoekmachine adverteren kan erg doelgericht te werk worden gegaan. Het kan gemakkelijk zijn om de juiste doelgroep te bereiken. Je wilt immers converterende bezoekers bereiken. Door te adverteren op zoekopdrachten en een doelgroep die een intentie tot het plegen van een conversie heeft, wordt het potentiële rendement verhoogd. Hierdoor wordt de advertentie relevanter voor zoekers en kunnen er kosten bespaard worden doordat er minder zoekers worden bereikt die een verkeerde intentie hebben.

Daarnaast heb je bij zoekmachine adverteren volledige controle over het budget dat je uit geeft aan de advertenties. Zo is het mogelijk de maximale kosten die jij per klik wilt betalen instellen. Ook dient er een dag budget ingesteld te worden. Er wordt dan niet meer geld per dag uitgegeven dan aangegeven. Naast deze basis instellingen zijn er nog tal van biedstrategieën beschikbaar zoals doel CPA. Hierbij stel je in hoe veel een actie (vaak een conversie) mag kosten.