Waarom Shopware het beste e-commerce platform is
Het van oorsprong Duitse bedrijf Shopware, opgericht in 2000, staat bekend als een van de meest geliefde e-commerce platforms die er momenteel zijn. Steeds meer gebruikers weten hun weg naar deze softwareaanbieder te vinden. En dat is niet voor niks! Want dit softwarebedrijf heeft als e-commerce platform een aantal interessante voordelen die je bij andere softwareaanbieders niet of in mindere mate vindt. In dit artikel leggen we uit wat Shopware – voordelig verkrijgbaar via Cornerstones – precies voor platform is en wat dit platform jouw onderneming allemaal kan opleveren.
Shopware-software: waar hebben we het precies over?
Shopware is een Duitse internetonderneming die meer dan twintig jaar ervaring heeft in het creëren van software voor e-commerce. Shopware sofware dat via Cornerstones te koop is, wordt door ondernemers voornamelijk gebruikt om goed werkende internetwinkels en verkoopsites in te richten. Het doel van het softwarebedrijf is om klanten van webshops en verkoopsites een perfecte en zo gepersonaliseerd mogelijke klantervaring te bieden, zodat ze overgaan tot aanschaf van de aangeboden producten en/of diensten. En daar slagen de Shopware-medewerkers uitstekend in, want het bedrijf heeft inmiddels ruim 100.000 hoogst tevreden klanten bediend. Maar waarom zijn die tienduizenden klanten zo tevreden over de Shopware-producten en -diensten? Heel simpel: omdat dit Duitse bedrijf een technologische totaalervaring biedt die zijn gelijke in de softwarebranche van e-commerce niet kent.
Een praktisch, helder en efficiënt CMS
Een van de grootste voordelen van Shopware-software, is dat het content management systeem (CMS) erg gebruiksvriendelijk is. Het Shopware-CMS systeem staat bekend onder de naam Shopping Worlds en kenmerkt zich door een heldere interface, een natuurlijke manier van navigeren en heeft een ontwerp dat overzichtelijk en duidelijk is. Hierdoor is het gemakkelijk om jouw webshop cq. internetwinkel snel en effectief bij te werken, zonder dat jezelf over een uitgebreide technologische kennis hoeft te beschikken. Nieuwe producten toevoegen, je diensten aanpassen of andere prijzen invoeren is met Shopware-software dan ook een fluitje van een cent.
Implementeer effectieve workflows in een handomdraai
Vanuit het CMS-systeem Shopping World kun je als webshopeigenaar ook eenvoudig effectieve workflows maken en veranderen, zodat je een besparing kunt maken op de kosten, middelen en tijd die je kwijt bent aan het bijhouden van je webshop. Dit is mogelijk door gebruik te maken van de zogenoemde flow builder. Deze functionaliteit biedt de mogelijkheid om de processen die spelen rond jouw webshop goed in beeld te brengen via allerlei relevante data. Door deze data slim te gebruiken, kun je jouw internetwinkel in korte tijd optimaliseren. Zo kun je de datastromen verbeteren, de SEO naar een hoger level tillen en – dat is natuurlijke het ultieme doel – uiteindelijk je effectieve bereik en bedrijfsomzet verhogen.
Overzichtelijke data wanneer jij die nodig hebt
Een andere grote plus van Shopware-software is het feit dat deze tot de zogenoemde categorie API first hoort. API heeft niks met een aapje te maken, maar doelt op de inkomende en uitgaande datastroom van je webshop. Bij Shopware-software is dit proces uitstekend ingericht, want alle dataverkeer gaat via een API rechtstreeks naar third-party systemen. Voor jou als gebruiker betekent dit dat je snel en eenvoudig de benodigde data kunt exporteren of importeren.
De beste SEO en marketingtools direct bij de hand
Shopping Worlds als CMS gebruiken biedt nog mee moois. Zo zijn in dit CMS-systeem allerlei nuttige SEO tools beschikbaar, die je met een paar klikken op de knop kunt gebuiken en inzetten. Denk hierbij aan SEO vriendelijke url’s, rich snippets, breadcrumbs, metadata en canonical tags. Zo wordt jouw webshop nog bete vindbaar op internet, wat uiteraard positief is voor je bereik en de groei van je klantenkring.